Gezocht: trainee / assistent projectleider openbare ruimte

KMS Overheid zoekt namens een gemeente in Zuid-Holland een trainee / assistent projectleider openbare ruimte vanaf 13 mei 2013 tot 9 mei 2014 voor 36 uur per week met kans op verlenging.

Functie-inhoud:

Je bent werkzaam bij de afdeling Projecten Openbare Ruimte onder de directie Ruimtelijke Ontwikkeling. Deze directie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en in stand houden van een goede woon-, werk en leefomgeving.
De afdeling bestaat op dit moment uit een kern van 18 medewerkers. Afwisselend zijn er voor bepaalde tijd ook verschillende externe (op dit moment 18) deskundigen werkzaam bij de afdeling. De afdeling laat vanuit een sterke regierol projectmatig alle onderhouds-  en nieuwbouwprojecten in de openbare ruimte definiëren, voorbereiden en realiseren. Zij schakelt daartoe bewust en weloverwogen marktpartijen in.
Binnen de afdeling wordt gewerkt volgens het principe van “de juiste persoon op de juiste plaats”. Hierbij wordt ook rekening gehouden met de persoonlijke ontwikkeling. De afdeling als fungeert als een team waarbij men elkaars kwaliteiten raadpleegt in de grote diversiteit van en binnen de projecten. Er is een ontspannen, open maar ook resultaatgerichte sfeer. We praten met elkaar en niet over elkaar. Er is geen negen tot vijf mentaliteit maar vooral een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Deze leidt tot het naar tevredenheid realiseren van projecten in de openbare ruimte en het gericht zijn op verbeteringen in aanpak en duurzaamheid.
De gemeente werkt volgens het flexwerk principe, waarbij het plaats en tijdsonafhandelijk werken de basis is. Dit is echter niet los te zien van het behalen van het optimale project(team) resultaat.

Doel van de functie: het ondersteunen van een of meerdere  (senior) projectleider(s)  bij het definiëren, voorbereiden, coördineren, realiseren en evalueren van (grootonderhoud)
projecten.

Taken:

  • ondersteunen bij het opstellen en beheren van projectgerelateerde documenten, waaronder: (SMART) opdrachtformuleringen, voortgangsrapportages, programma’s van eisen, risico tabellen, planningen, financiële overzichten, communicatieplannen, e.d.;
  • adviseren bij het bepalen van de projectaanpak en technische oplossings(on)mogelijkheden
  • zorg dragen voor het bijhouden van het analoge werkarchief en digitale projectarchief;
  • het tijdig signaleren en het, in samenspraak met de projectleider, acteren op afwijkingen van de GROTICK aspecten;
  • ondersteuning in de communicatie met interne en externe partijen waaronder: opdrachtgevers, vergunning verleners, bewoners, belanghebbenden, ingenieursbureaus, aannemers, nutsbedrijven e.d.;
  • het uitvragen en toetsen van door derden respectievelijk te leveren en geleverde producten waaronder: onderzoeken, adviezen, ontwerpen, RAW-bestekken, UAV-gc-contracten, begrotingen, planningen e.d.;
  • het interpreteren van (civieltechnische en beleidsmatige) gegevens en deze verwerken in  offerte-uitvragen;
  • organiseren en voorbereiden van bewonersavonden;
  • het organiseren en voorbereiden van aanbestedingen;
  • het in behandeling nemen en afhandelen van vragen of klachten van burgers  over een project

De assistent-projectleider heeft zowel interne als externe contacten. De interne
contacten bestaan voornamelijk uit contacten met de (senior) projectleiders en
medewerkers van de afdeling Beheer openbare ruimte (BOR), Ruimtelijk beleid en
advies (RBA) en Inkoop Contractbeheer en Aanbesteding (ICA). De externe
contacten betreffen contacten met ingenieursbureaus, aannemers, toezichthouders, bewoners en bedrijven.

Waar zijn wij naar op zoek?

Er wordt gezocht naar een gedreven leergierige medewerker die zijn energie haalt uit het ondersteunen van een projectleider. Je komt de projectleider(s) 32 tot 36 uur (4 of 5 dagen) per week ondersteunen. Incidenteel valt dit in de avonduren. Dit is met name bij deelname aan bewondersavonden. De werkzaamheden zijn met name gericht op het projectmatig aanpakken van projecten in een regierol. Dit betekent in de praktijk dat je gevraagd wordt om marktpartijen te benaderen en hun producten te beoordelen. Een belangrijk deel van de functie bestaat uit communicatie: voorlichten, vragen stellen, afspraken maken en vastleggen. Dit zowel intern naar de opdrachtgever of andere medewerkers van de afdeling en extern naar marktpartijen, maar ook naar  bewoners en belanghebbenden.

Eisen:

  • Minimaal MBO afgeronde opleiding richting civiele techniek
  • HBO opgeleid zonder ervaring  of  MBO met minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een civiel technisch inhoudelijke functie bij inrichtingsprojecten van de openbare ruimte
  • HBO opleiding zonder ervaring  of  MBO met minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in het opstellen, en beheren van projectgerelateerde documenten
  • Aantoonbare kennis over RAW bestekken en/of UAV-GC contracten
  • Aantoonbare ervaring in presenteren en communiceren (schriftelijk en mondeling)
  • MOTIVATIE: De kandidaat dient zelf op één A4-tje een motivatie opstellen waaruit, aan de hand van voorbeelden, blijkt dat de kandidaat beschikt over de gevraagde competenties zoals vermeld in het functieprofiel. Het CV is ondersteunend aan de motivatie.
  • Uw CV, met motivatie en minimaal twee referenties, mag niet langer dan 7 pagina’s zijn.

Over KMS Overheid:

KMS Overheid is een detacheringsbureau voor hoger opgeleid personeel specifiek voor gemeenten. Niet alleen het detacheren van hoogopgeleid personeel is ons specialisme, maar ook interimmanagement en werving & selectie behoren tot onze activiteiten. KMS Overheid zet zich in om op een praktische en resultaatgerichte wijze een positieve ontwikkeling tot stand te brengen bij zowel mensen als in processen.

KMS Overheid maakt deel uit van de Holland Talent Group (www.hollandtalentgroup.com).

Reageren?

Bent u geïnteresseerd in bovenstaande functie? Mail dan uw CV inclusief twee referenties van vergelijkbare projecten aan:   vincent@kmsoverheid.nl  ! We nemen daarna snel contact met u op. Uiteraard kunt u ons ook bellen: 06-51581361  of  071-3030036.

Het CV bevat in ieder geval naam, contactgegevens, geboortedatum, genoten opleidingen incl. diploma wel of niet behaald (jaartal diploma), uiteraard uw relevante werkervaring, competenties, taalvaardigheden, overige vaardigheden.

We mogen u voorstellen tot uiterlijk 24 april om 12.00 uur.

Omdat we daaraan voorafgaand wellicht nog een aantal keer contact zullen hebben om de laatste puntjes op de i te zetten, is het fijn om uw interesse zo vroeg mogelijk aan KMS Overheid kenbaar te maken.

Wilt u op de hoogte blijven van nieuws uit de markt en/ of vacatures van KMS Overheid? U kunt ons ook volgen op LinkedIn en Twitter.

Tot snel!

Dit bericht werd geplaatst in Gemeenten, Vacatures en getagged met , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s