Gezocht: Communicatiemedewerker Vrijetijdseconomie

cropped-htg_htg.jpgKMS Overheid zoekt namens de Provincie Noord-Brabant een Communicatiemedewerker Vrijetijdseconomie vanaf ‘heden’ tot 1 mei 2015 voor gemiddeld 15 uur per week.

Functie-inhoud:

De vrijetijdseconomie is wereldwijd een sterke en duurzame groeisector. Ondernemers, onderwijs en overheid binnen Noord-Brabant pakken de kansen onder regie van de provincie op. Met de initiatieven VisitBrabant|ConnectBrabant is de beweging gestart die de Brabantse vrijetijdseconomie uit wil laten groeien tot de meest innovatieve en gastvrije regio van Europa. Naast meer bezoekers die langer blijven en meer besteden wordt door productontwikkeling innovatie en economische structuurversterking van de sector gerealiseerd. Dit zorgt voor veel extra banen.

Binnen de provincie Noord-Brabant is een team aan de slag om deze ambitie waar te maken. Een van de belangrijke acties daarvoor is het zorgen voor draagvlak binnen en buiten het provinciehuis. De communicatiestrategie is geformuleerd en er is een uitvoeringsplan communicatie 2014. Om hieraan uitvoering te geven zoekt het team een Communicatieadviseur. De taken richten zich op het realiseren van communicatiemiddelen en vooral op het schrijven van diverse teksten en de doorgeleiding daarvan naar de diverse provinciale media.

Te denken valt onder meer aan:

  • Het organiseren en maken van diverse communicatiemiddelen.
  • Een bijdrage leveren aan het organiseren van bijeenkomsten.
  • Het schrijven van nieuwsbrieven en nieuwsberichten, inclusief het verzorgen van foto’s en opmaak.
  • Begeleiding van de plaatsing van deze nieuwsberichten op de provinciale website.
  • Inplannen, schrijven en plaatsen van berichten op Yammer.
  • Inplannen, schrijven en begeleiding van plaatsen op het provinciale Twitteraccount.
  • Schrijven van elevator pitches en kernboodschappen voor presentaties etc. binnen provinciehuis en in verschillende netwerken daarbuiten.

De communicatieadviseur die wij zoeken is omgevingsbewust; er wordt een proactieve houding verwacht met de blik op nieuwe communicatiekansen. Gezien de aard van de werkzaamheden is er contact met diverse communicatiecollega’s. De communicatieadviseur zorgt ook voor afstemming met de woordvoerder van de gedeputeerde en de clusteradviseur communicatie. De directe aansturing gebeurt door de Beleidsmedewerker Vrijetijdseconomie, met continue afstemming.

Waar zijn wij naar op zoek?

Eisen:

  • Een opleiding op minimaal HBO niveau, richting communicatie of journalistiek.
  • Logeion Beroepsniveauprofiel (BNP); 3-4.
  • Communicatieadviseur B/C.
  • Aantal jaar ervaring in gelijksoortige functies: minimaal 4 jaren, liefst meer dan 6
  • Aantal gelijksoortige opdrachten uitgevoerd: 5 projecten
  • Aantal gelijksoortige opdrachten gedaan binnen de overheid: liefst minimaal 2
  • U dient één, maar bij voorkeur drie referentie(s) in waaruit blijkt dat u ervaring heeft met projectcommunicatie
  • Geef een korte inhoudelijke omschrijving van ieder referentieproject, inclusief contactgegevens opdrachtgever en gewerkte periode. Vink per referentieproject de werkzaamheden aan die u voor het referentieproject heeft uitgevoerd: * Teksten geschreven voor communicatiemiddelen, * Partners zoals vormgevers aangestuurd, * Binnen middelenmix gewerkt – sociale media, – drukwerk en- projectwebsite.
  • Kennis en/of ervaring met het werken in een overheidsorganisatie is gewenst evenals bestuurlijke sensitiviteit.
  • Ervaring met het werken in de vrijetijdseconomie is een pre maar niet noodzakelijk.
  • Uw schrijfvaardigheid blijkt uit (verwijzingen naar) voorbeelden van geleverd werk.

Periode inhuur: per direct, tot en met mei 2015. Er zijn twee evaluatiemomenten waarna besloten wordt om al dan niet verder te gaan: in juni 2014 en in december 2014. Aantal uur per week: gemiddeld 15 uur met een minimum van 6 uur. Werkdagen en werktijden: in overleg vast te stellen. Flexibiliteit wordt verwacht.

Selectiegesprek van ongeveer 30 minuten vindt plaats op 31 januari. Hierna vindt nog een tweede gesprek plaats op 4 februari met maximaal drie kandidaten.

Over KMS Overheid:

KMS Overheid is een detacheringsbureau voor hoger opgeleid personeel specifiek voor gemeenten. Niet alleen het detacheren van hoogopgeleid personeel is ons specialisme, maar ook interimmanagement en werving & selectie behoren tot onze activiteiten. KMS Overheid zet zich in om op een praktische en resultaatgerichte wijze een positieve ontwikkeling tot stand te brengen bij zowel mensen als in processen.

KMS Overheid maakt deel uit van de Holland Talent Group (www.hollandtalentgroup.com).

Reageren?

Bent u geïnteresseerd in bovenstaande functie? Mail dan uw CV inclusief referenties van vergelijkbare projecten aan:   vincent@kmsoverheid.nl  ! We nemen daarna snel contact met u op. Uiteraard kunt u ons ook bellen: 06-51581361  of  071-3030036.

Het CV bevat in ieder geval naam, contactgegevens, geboortedatum, genoten opleidingen incl. diploma wel of niet behaald (jaartal diploma), uiteraard uw relevante werkervaring, competenties, taalvaardigheden, overige vaardigheden.

We mogen u voorstellen tot uiterlijk 23 januari 2014 om 10.00 uur.

Omdat we daaraan voorafgaand wellicht nog een aantal keer contact zullen hebben om de laatste puntjes op de i te zetten, is het fijn om uw interesse zo vroeg mogelijk aan KMS Overheid kenbaar te maken.

Wilt u op de hoogte blijven van nieuws uit de markt en/ of vacatures van KMS Overheid? U kunt ons ook volgen op LinkedIn en Twitter.

Tot snel!

Dit bericht werd geplaatst in Vacatures en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s