KMS Overheid zoekt namens een gemeente in Zuid-Holland een ervaren Casemanager Inkomen voor 36 uur per week, vanaf 6 januari 2014 voor de periode van 1 jaar.
Functie-inhoud:
Als casemanager Inkomen draag je zorg voor een inkomensondersteuning van cliënten die tijdelijk niet in staat zijn zelfstandig in het inkomen te voorzien. Je bent verantwoordelijk voor het op klantgerichte wijze afhandelen van alle werkzaamheden die voortkomen uit een beheerscaseload op vakgebied van de Wet werk en bijstand en aanverwante wet- en regelgeving zoals bijzondere bijstand en minimaregelingen. Je voert herbeoordelingsgesprekken, verwerkt de uitkomsten hiervan in een uitgebreide rapportage, waardoor een helder klantbeeld ontstaat… Je initieert trajecten die gericht zijn op zorg en participatie en je werkt samen met het team Participatie om de uitstroom van je cliënten te bevorderen. Door goede voorlichting, controle en handhaving zorg je ervoor dat de rechtmatigheid van de uitkering is geborgd. Voor de cliënt ben je het aanspreekpunt op het gebied van inkomensondersteuning.
Je bent gewend in een dynamische omgeving te werken, waar nog veel ruimte is voor verbeteringen. Kortom: je bent de casemanager die flexibel, enthousiast, en zeer ervaren is.
Waar zijn wij naar op zoek?
Eisen:
- HBO werk- en denkniveau, blijkend uit een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau
- Minimaal 5 jaar aantoonbare recente ervaring als casemanager inkomen op het gebied van zowel rechtmatigheid als doelmatigheid en aantoonbare kennis van de WWB en aanverwante regelingen
- Aantoonbare ervaring met GWS, Corsa, GBA en Suwinet
- Beschikbaarheid op de woensdagen en vrijdagen
- Je dient over de volgende competenties te beschikken:
Van onze casemanagers inkomen verwachten wij een doorzettersmentaliteit en flexibiliteit. Je bent integer, communicatief en sociaal vaardig en een stevige persoonlijkheid. Daarnaast ben je analytisch sterk, beschik je over veel overtuigingskracht en goede mensenkennis. - Je CV bestaat uit maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, en bevat minimaal 2 referenties.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 17-12-2013 van 1500 tot 1700 uur.
Over KMS Overheid:
KMS Overheid is een detacheringsbureau voor hoger opgeleid personeel specifiek voor gemeenten. Niet alleen het detacheren van hoogopgeleid personeel is ons specialisme, maar ook interimmanagement en werving & selectie behoren tot onze activiteiten. KMS Overheid zet zich in om op een praktische en resultaatgerichte wijze een positieve ontwikkeling tot stand te brengen bij zowel mensen als in processen.
KMS Overheid maakt deel uit van de Holland Talent Group (www.hollandtalentgroup.com).
Reageren?
Bent u geïnteresseerd in bovenstaande functie? Mail dan uw CV inclusief twee referenties van vergelijkbare projecten aan: vincent@kmsoverheid.nl ! We nemen daarna snel contact met u op. Uiteraard kunt u ons ook bellen: 06-51581361 of 071-3030036.
Het CV bevat in ieder geval naam, contactgegevens, geboortedatum, genoten opleidingen incl. diploma wel of niet behaald (jaartal diploma), uiteraard uw relevante werkervaring, competenties, taalvaardigheden, overige vaardigheden.
We mogen u voorstellen tot uiterlijk 13 december 2013 om 12.00 uur.
Omdat we daaraan voorafgaand wellicht nog een aantal keer contact zullen hebben om de laatste puntjes op de i te zetten, is het fijn om uw interesse zo vroeg mogelijk aan KMS Overheid kenbaar te maken.
Wilt u op de hoogte blijven van nieuws uit de markt en/ of vacatures van KMS Overheid? U kunt ons ook volgen op LinkedIn en Twitter.
Tot snel!