Gezocht: financieel administrateur sociale zaken

KMS Overheid zoekt namens een gemeente in Flevoland een financieel administrateur sociale zaken voor 36 uur per week vanaf 8 april tot 8 oktober 2013 met kans op verlenging.

Functie-inhoud:

Bij de afdeling SZ werken ruim 40 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van diverse wetten zoals onder meer de Wet werk en bijstand (WWB) en de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). De afdeling bestaat uit meerdere teams: Reïntegratie, Inkomen, Bijzondere regelingen, WMO, Juridische Kwaliteit en ondersteunende diensten. SZ is een zeer dynamische afdeling die door haar nauwe relatie met de samenleving en wijzigingen in de wetgeving snel moet inspringen op veranderingen. Het werken op de afdeling is hierdoor leuk en afwisselend.

We zijn op zoek naar een administrateur. Als administrateur ben je verantwoordelijk voor de gehele financiële huishouding van sociale zaken. Dit betreft zowel de inkomsten en uitgaven op het gebied van de WWB als de WMO. Je maakt deel uit van een team waar de uitkeringsadministratie, debiteuren,  incasso en applicatiebeheer in  zijn opgenomen.  Je werkt nauw samen met de applicatiebeheerder , de financieel adviseur en de financieel beleidsmedewerker van concerndiensten .

  • Het betalen van alle uitkeringen die via GWS lopen inclusief verrekening UWV/SVB: – uitkeringsruns draaien; – controleren op juistheid; – doorzetten naar financiën.
  • Verrekenen, opmaken en versturen van de verrekeningen van het UWV / SVB.
  • Verantwoordelijk voor de aansluiting van GWS met het grootboek Key2financien voor de juistheid van de tussenrekeningen Soza: – maandelijks journaalposten doorzetten naar de financiële administratie, maandelijks aansluiting zoeken, indien nodig middels speedmemo’s correcties laten doorvoeren.
  • Controle fiscale gegevens en boekingen GWS: – controlescripts van Centric controleren en zo nodig correcties uitvoeren op de uitkering/ debiteuren.
  • Coderen en betaalbaar stellen van facturen SZ  (inclusief controle op juistheid van factuur).
  • Facturen en declaraties re-integratie; coderen/ laten tekenen voor levering door consulenten/boeken en betaalbaar stellen via GWS  (inclusief boeken en controle stand verplichtingen)
  • Het afwikkelen van het jaarwerk: – eindcontrole fiscale gegevens; – definitieve aangifte doen; – boekjaar afsluiten; – aansluiting op orde hebben.
  • Aanleveren Vodu aan het ministerie en kwartaalrapportage aan het management (aan de hand van gegevens van de financiële administratie, rekening houdend met nog te boeken bedragen).
  • Bijdragen aan het opstellen van de begroting , het aanleveren van gegevens voor het SISA en het doen van financiële voorstellen in samenwerking met financieel adviseur en afdeling.
  • Het verzorgen van loonaangifte en de afdracht van de loonheffingen WWB, IOA,  aan de fiscus; de maandelijkse afdracht en tevens het betaalbaar stellen.
  • Vraagbaak voor GWS t.a.v. financiële boekingen en facturen SZ (zowel intern als extern, m.b.v. GWS en Key2financien).
  • Deelnemen in projectgroepen.

Waar zijn wij naar op zoek?

Eisen:

  • Gemeentelijke ervaring als administrateur bij de afdeling Sociale zaken
  • Ervaring met GWS
  • Minimaal 3 jaar in de laatste 5 jaar ervaring met:
  1. het controleren van fiscale gegevens  middels  scripts Centric  en het uitvoeren van correcties op uitkeringen en debiteuren,
  2. het opstellen en  aanleveren van financiële rapportages aan het ministerie (VOdu, jaarwerk) en management (ontwikkeling, uitputting en te verwachte uitgaven per stelpost),
  3. het aanleveren van financiële gegevens voor SISA en het in afstemming met de vakspecialisten en financieel adviseur verklaren van over- en onderschrijdingen  in het kader van de begrotingscyclus,
  4. het coderen, controleren op juistheid  en betaalbaar stellen  van facturen van Sociale Zaken,
  5. het kunnen maken van de aansluiting tussen GWS en grootboek Key2financien inclusief doorvoeren van correcties
  • De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken: Afspraak = afspraak, Klantgericht, Toekomstgericht, Integer, Veranderingsbereid, Analytisch, Zelfstandige en proactieve werkhouding, Teamspeler
  • Uw CV (met motivatie en minimaal twee referenties) mag niet langer dan 5 pagina’s zijn

Over KMS Overheid:

KMS Overheid is een detacheringsbureau voor hoger opgeleid personeel specifiek voor gemeenten. Niet alleen het detacheren van hoogopgeleid personeel is ons specialisme, maar ook interimmanagement en werving & selectie behoren tot onze activiteiten. KMS Overheid zet zich in om op een praktische en resultaatgerichte wijze een positieve ontwikkeling tot stand te brengen bij zowel mensen als in processen.

KMS Overheid maakt deel uit van de Holland Talent Group (www.hollandtalentgroup.com).

Reageren?

Bent u geïnteresseerd in bovenstaande functie? Mail dan uw CV inclusief twee referenties van vergelijkbare projecten aan:   vincent@kmsoverheid.nl  ! We nemen daarna snel contact met u op. Uiteraard kunt u ons ook bellen: 06-51581361  of  071-3030036.

Het CV bevat in ieder geval naam, contactgegevens, geboortedatum, genoten opleidingen incl. diploma wel of niet behaald (jaartal diploma), uiteraard uw relevante werkervaring, competenties, taalvaardigheden, overige vaardigheden.

We mogen u voorstellen tot uiterlijk 25 maart 2013 om 23.59 uur.

Omdat we daaraan voorafgaand wellicht nog een aantal keer contact zullen hebben om de laatste puntjes op de i te zetten, is het fijn om uw interesse zo vroeg mogelijk aan KMS Overheid kenbaar te maken.

Wilt u op de hoogte blijven van nieuws uit de markt en/ of vacatures van KMS Overheid? U kunt ons ook volgen op LinkedIn en Twitter.

Tot snel!

Advertentie
Dit bericht werd geplaatst in Gemeenten, Vacatures en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s