KMS Overheid zoekt namens de provincie Gelderland een Adviseur Financiën met ingang van 29 oktober 2012 tot en met 30 juni 2013 voor 40 uur per week met kans op verlenging met 2×3 maanden.
Functie-inhoud:
• Het adviseren en ondersteunen van het management in de ontwikkeling en uitvoering van financieel-economische vraagstukken met daarbij oog voor zowel de advies- als controlrol;
• Het adviseren en ondersteunen van het management in hun verantwoordelijkheid voor het uitvoering geven aan de verschillende onderdelen van de planning en control cyclus: zowel in voorbereidende (verzamelen en analyseren) als uitvoerende zin;
• Het verzamelen, analyseren en toetsen van prognosegegevens: het beoordelen op (te verwachten) budgetoverschrijdingen en -onderschrijdingen en het adviseren aan de budgethouders over bijstelling van het beleid of tussentijds re-alloceren van financiële middelen;
• Het zonodig leveren van bijdragen aan externe contacten (bijv. gemeenten en vervoerders) inzake financiële vragen en verantwoordingen gekoppeld aan de betreffende beleidsonderwerpen;
• Het beoordelen en verwerken beleidsinhoudelijke vraagstukken met financiële consequenties: toetst hierbij op financiële haalbaarheid (adviseur vs. controlrol);
• Voorbereiden relevante maandrapportages voor die afdeling(en) die tot de dienstverlening behoren;
• Het leveren van financiële input voor de ambtelijke en bestuurlijke besluitvorming in de samenwerking met de 38 betrokken gemeenten;
• Ondersteuning bij de uitvoering van de P&C-cyclus en ondersteunt hierbij de andere adviseurs binnen het team, gericht op het produceren van de producten van de P&C-cylcus;
• Het voeren van overleg met budgethouders over de financiële stand van zaken m.b.t. de budgetten en het verder ontwikkelen van de financiële informatievoorziening t.b.v. de budgethouders;
• Vorenstaande taken richten zich in eerste instantie op de beleidsonderdelen Beheer en Onderhoud Wegen en het bureau Regiotaxi en in breder verband op de sectoren Mobiliteit, Ruimte en Bereikbaarheid;
• Overige voorkomende werkzaamheden binnen het team Business Planning en Control (BPC).
Waar zijn wij naar op zoek?
Eisen:
- Uw CV is volledig in het Nederlands gesteld en omvat maximaal 7 pagina’s
- U neemt twee (2) referenties op, voorzien van een opdrachtomschrijving en de naam en het telefoonnummer van de contactpersoon van de referent
- Aantoonbaar kennis van en ervaring met provinciale (danwel gemeentelijke: 100.000 + gemeenten) planning- en controlprocessen, financiële systemen (bijv. Oracle) en excel waarbij het essentieel is een goede verbinding te leggen tussen de beleidsinhoud en de vertaling naar de financiële functie. Geef aan hoe u denkt te kunnen voldoen aan deze eis.
- Het in de samenwerking met verschillende betrokken partijen op ambtelijk niveau goed kunnen schakelen tussen de verschillende abstractieniveau’s (managers en collega-adviseurs en -administrateurs) in een provinciale organisatie (aantoonbaar kunnen samenwerken en teamplayer).
- Aantoonbaar communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift, zowel gericht op het bijdragen aan de resultaten als aan het verder vorm geven van samenwerking binnen de afdeling, maar ook daarbuiten.
- De kandidaat beschikt tenminste over een afgeronde HBO-opleiding op financieel-economische gebied (bijv. HEAO/BE/EJ/MER).
- De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van een politiek-bestuurlijke organisatie, de werkwijze bij en in het politieke-bestuurlijke krachtenveld, en ervaring als gesprekspartner met het politieke bestuur (politiek-bestuurlijke sensitiviteit). Geef een voorbeeld waaruit dit blijkt.
- De kandidaat beschikt aantoonbaar over advies- en communicatievaardigheden, (zowel mondeling als schriftelijk in de Nederlandse taal) gericht op het analyseren van de informatiebehoeften van de afdelings~en teammanagers met inzet van zowel de advies- als controlrol. (U bent daartoe een stevige gesprekspartner; met een rechte rug en met aantoonbaar omgevingsbewustzijn, voorzien van een antenne voor politiek-bestuurlijke verhoudingen).
- De kandidaat heeft aantoonbare ervaring op het gebied van de wegensector in relatie tot financiële wet- en regelgeving (financiële deskundigheid is daarbij een vereiste, zo beschikt u minimaal over kennis van BBV en het lasten- en batenstelsel), zoals beschreven bij functie-inhoud
- De kandidaat beschikt over een zeer gedegen, aantoonbare kennis van de P&C-cyclus, de samenhang tussen de verschillende onderdelen daarbinnen, en de wijze waarop deze verder kunnen worden ontwikkeld in het belang van de organisatie~en poltiek-bestuurlijke sturing en verantwoording.
Geef in ieder geval twee (2) voorbeelden op basis waarvan u aan gevraagde voldoet.
Over KMS Overheid:
KMS Overheid is een detacheringsbureau voor hoger opgeleid personeel specifiek voor gemeenten. Niet alleen het detacheren van hoogopgeleid personeel is ons specialisme, maar ook interimmanagement en werving & selectie behoren tot onze activiteiten. KMS Overheid zet zich in om op een praktische en resultaatgerichte wijze een positieve ontwikkeling tot stand te brengen bij zowel mensen als in processen.
KMS Overheid maakt deel uit van de Holland Talent Group (www.hollandtalentgroup.com).
Reageren?
Bent u geïnteresseerd in bovenstaande functie? Mail dan uw CV inclusief twee referenties van vergelijkbare projecten aan: vincent@kmsoverheid.nl ! We nemen daarna snel contact met u op. Uiteraard kunt u ons ook bellen: 06-51581361 of 071-3030036.
Het CV bevat in ieder geval naam, contactgegevens, geboortedatum, genoten opleidingen incl. diploma wel of niet behaald (jaartal diploma), uiteraard uw relevante werkervaring, competenties, taalvaardigheden, overige vaardigheden.
We mogen u voorstellen tot uiterlijk 11 oktober 2012.
Wilt u op de hoogte blijven van nieuws uit de markt en/ of vacatures van KMS Overheid? U kunt ons ook volgen op LinkedIn en Twitter.
Tot snel!