Gezocht: Projectleider duurzaamheid en duurzaam beheer

KMS Overheid zoekt namens een gemeente in Zuid-Holland een Projectleider duurzaamheid, duurzaam beheer en parkmanagement bedrijventerreinen  vanaf 1 mei 2012 tot 31 december 2012 voor gemiddeld 20 uur per week (inzet varieert van 16-24 uur) met optie tot verlenging met steeds een jaar.

Functie-inhoud:

De gemeente Rijswijk (Zuid-Holland)  is in 1953 een gemeenschappelijke regeling, Industrieschap “De Plaspoelpolder” (IPP),  aangegaan met de gemeente Den Haag voor de ontwikkeling en uitgifte van bedrijventerreinen. Het bestuur van het IPP bestaat uit wethouders van de gemeente Rijswijk en Den Haag. De directie en het overige personeel van het IPP zijn afkomstig van de gemeente Rijswijk of de gemeente Den Haag. Het IPP heeft een vijftal bedrijventerreinen ontwikkeld: de Plaspoelpolder, Broekpolder, Ypenburg, Hoornwijck en Wateringse Veld. Het IPP heeft vorig jaar besloten haar taakgebied te verruimen met regionale samenwerking over programmering, acquisitie en promotie; herstructurering en duurzaamheid, duurzaam beheer en parkmanagement. Het IPP maakt elk jaar een programmabegroting waarin de doelen en projecten staan beschreven.

Het IPP heeft een drietal projectleiders en een projectassistent. Onder leiding van de programmamanager overleggen zij regelmatig in het projectleidersoverleg. De planeconoom en de uitgifteadviseur maken daar evens deel van uit. Het programma duurzaam beheer bestaat in 2012 o.a. uit de volgende aantal projecten:

  • Duurzaam beheer bedrijventerrein Zichtenburg, Kerketuinen en Dekkershoek (openbare ruimte, vastgoed)
  • Gebiedsbenadering Urbanisator Plaspoelpolder (afstemming eigenaren, gemeente, IPP en bedrijven Plaspoelpolder)
  • Ontwikkeling en implementatie Parkmanagement Ypenburg en Wateringse Veld

De verantwoordelijkheden van de projectleider zijn:

  • realiseren van een project binnen de aangegeven randvoorwaarden (programma, planning, budget);
  • tijdig informeren van de programmamanager en de directie over ontwikkelingen in de uitvoering, planning en programma;
  • wat betreft de projectinhoud verantwoording afleggen aan de programmamanager en de directie;
  • de bedrijfsvoering van het project.

De hoofdtaken van de projectleider zijn:

  • Het als opdrachtnemer definieren van projectvoorstellen/plannen van aanpak;
  1. het per locatie/taakveld ontwikkelen van voorstellen/projecten in termen van inhoud, tijd, geld, kwaliteit, informatie en organisatie
  • Het leiden van projecten, specifiek op het gebied van duurzaamheid, duurzaam beheer  en parkmanagement van bedrijventerreinen
  1. voert het projectvoorstel/plan van aanpak uit en bewaakt de uitvoering in termen van inhoud tijd, geld, kwaliteit, informatie en organisatie;
  2. bewaakt relevante procedures;
  3. draagt zorg voor het realiseren van een project binnen de aangegeven randvoorwaarden (programma, planning, budget);
  4. is verantwoordelijk voor het signaleren en/of oplossen van mogelijke knelpunten binnen het project en de projectkaders; en voor eventuele bijstelling van het oorspronkelijke projectplan in overleg met de programmamanager;
  5. is (mede)verantwoordelijk voor onderhandelingen met externe partijen over het projectresultaat;
  6. stelt beslisdocumenten op voor de directie en het bestuur van het IPP;
  7. onderhoudt nauwe contacten met de stakeholders.
  • Dragen van verantwoordelijkheid voor de bedrijfsvoering van projecten.
  1. is verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van het project;
  2. is verantwoordelijk voor de verantwoording op het gebied van financiële planning en kwaliteit d.m.v. (bijdragen aan) programmabegrotingen, jaarverslagen, halfjaarrapportages etc

Waar zijn wij naar op zoek?

Eisen:

  • De kandidaat beschikt over een afgerond WO/HBO opleiding (diploma) op ruimtelijk-economisch gebied.
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider (tenminste 3 projecten)
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring als projectleider bedrijventerreinen (tenminste 2 opdrachtgevers).
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar meer dan 3 jaar ervaring met het uitvoeren van projecten op het gebied van duurzaamheid, duurzaam beheer en parkmanagement op bedrijventerreinen
  • De aangeboden kandidaat heeft een gedegen kennis van subsidieregelingen en financieringsconstructies en is in staat om subsidieaanvragen op te stellen en revolving funds op te zetten (3 projecten);
  • Gedegen kennis van relevante wet- en regelgeving
  • Aantoonbaar netwerk bij overheden, bedrijvenverenigingen en organisaties van ondernemers en vastgoed
  • U bent zelfstandig (u en uw bureau is niet gebonden aan een overheidsinstelling of aan een ingenieursbureau)
  • U voldoet aan de competenties: Plannen & Organiseren, Resultaatgericht, Klantgericht, Integriteit, Samenwerkingsgerichtheid, Omgevingsbewust (intern en extern) en Goede mondelinge en schriftelijke communicatie
  • De kandidaat voldoet aan de beschikbaarheidseisen.
  • De gemeente neemt de factor ‘prijs’ mee als gunningscriterium

Over KMS Overheid:

KMS Overheid is een detacheringsbureau voor hoger opgeleid personeel specifiek voor gemeenten. Niet alleen het detacheren van hoogopgeleid personeel is ons specialisme, maar ook interimmanagement en werving & selectie behoren tot onze activiteiten. Via onze eigen opleidingstrajecten kunnen we onze huidige en nieuwe medewerkers laten voldoen aan de steeds veranderende vraag vanuit de markt. KMS Overheid zet zich in om op een praktische en resultaatgerichte wijze een positieve ontwikkeling tot stand te brengen bij zowel mensen als in processen.

KMS Overheid maakt deel uit van de Holland Talent Group.

Reageren?

Bent u geïnteresseerd in bovenstaande functie? Mail dan uw CV inclusief twee referenties van vergelijkbare projecten aan:   vincent@kmsoverheid.nl  ! We nemen daarna snel contact met u op. Uiteraard kunt u ons ook bellen: 06-51581361  of  071-3030036.

Het CV bevat in ieder geval naam, contactgegevens, geboortedatum, genoten opleidingen incl. diploma wel of niet behaald (jaartal diploma), uiteraard uw relevante werkervaring, competenties, taalvaardigheden, overige vaardigheden.

We mogen u voorstellen tot uiterlijk 11 april 2012.

Wilt u op de hoogte blijven van nieuws uit de markt en/ of vacatures van KMS Overheid? U kunt ons ook volgen op LinkedIn en Twitter.

Tot snel!

Advertentie
Dit bericht werd geplaatst in Gemeenten, Vacatures en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s