Gezocht: senior Afdelingsjurist Vergunningverlening en Handhaving

KMS Overheid zoekt met ingang van 1 januari 2012 namens de provincie Gelderland een senior afdelingsjurist vergunningverlening en handhaving voor 40 uur per week tot 31 december 2012.

Functie-inhoud:

Er zijn twee afdelingsjuristen die samen de spil vormen voor de complexe juridische vraagstukken van de afdelingen vergunningverlening en handhaving. Een groot deel van het werk bestaat uit het inhoudelijk en procedureel begeleiden van de medewerkers die de bezwaren en beroepen behandelen die binnenkomen bij de afdelingen vergunningverlening en handhaving. Voor een klein deel worden deze bezwaren en beroepen door de afdelingsjurist zelf behandeld. Tot het werkpakket behoren verder de volgende aspecten. Advisering over complexe aspecten, zoals nieuwe wetgeving, implementatie daarvan en complexe vergunningverlenings- en handhavingskwesties. Het opstellen van beleid(en beleidsregels) voor vergunningverlening en handhaving. Het werkveld beslaat het brede pallet van de wetgeving op het gebied van milieu, bodem, water, ontgrondingen, natuur, wegen en luchtvaart en heeft een link met het ruimtelijk ordeningsrecht.

Waar zijn wij naar op zoek?

Wij zoeken een intelligente, energieke kandidaat met een open mind die snel en accuraat werkt en mondeling en schriftelijk vaardig is. Iemand die goed met meningsverschillen kan omgaan en daarin een bemiddelende rol kan vervullen dan wel knopen kan doorhakken.
Gezien het vele werk dat er ligt, de aanstelling voor een jaar en de complexiteit van het werk, zijn we erg gebaat iemand in te huren die onze organisatie/ons werk al kent en daar ervaring mee heeft.  

CV eisen

1. Aantoonbaar afgeronde wo opleiding nederlands recht, richting bestuursrecht, met als vakken omgevingsrecht (onderdelen daarvan) en bestuursprocesrecht
2. Aantoonbare werkervaring in een juridische functie bij een provincie, gemeente of het rijk op het gebied van omgevingsrecht (onderdelen daarvan), gedurende minimaal 3 jaar in de afgelopen 5 jaar.
3. Aantoonbare recente ervaring (afgelopen twee jaar) met procesvertegenwoordiging op verschillende niveaus (bezwarencommissies, rechtbank, raad van state)

Verder: 
– Aantoonbare kennis van de Wabo (Wet algemene bepalingen omgevingsrecht), blijkend uit werkervaring en/of trainingen.
– Aantoonbare ervaring afgelopen twee jaar met bestuursprocesrecht op het terrein van het omgevingsrecht, waaronder op het gebied van vergunningverlening en handhaving.
– Aantoonbare ervaring afgelopen twee jaar met beleid /regelgeving /vergunningverlening / handhaving op het gebied van milieu, bodem, ontgrondingen, ruimtelijke ordening.
– Aantoonbare ervaring afgelopen twee jaar met beleid/ regelgeving/ vergunningverlening/ handhaving op het gebied van water, natuur, wegen, luchtvaart.
– Aantoonbaar recent (afgelopen twee jaar) cursussen/symposia gevolgd/bijgewoond zodat recente ontwikkelingen zijn bijgehouden op het gebied van omgevingsrecht. 
– Aantoonbaar recent (afgelopen twee jaar) cursussen/symposia gevolgd/bijgewoond zodat recente ontwikkelingen zijn bijgehouden op het gebied van bestuursprocesrecht.
– Aantoonbare kennis van (juridisch) kwaliteitsmanagement blijkend uit werkervaring dan wel trainingen afgelopen twee jaar. Bijvoorbeeld ervaring met het werken met een kwaliteitszorgsysteem.
– Aantoonbaar inzicht in en ervaring met bestuurlijke verhoudingen en interbestuurlijke processen (enkele jaren, tussen provincie en gemeenten)
– Aantoonbare ervaring met het geven van trainingen/cursussen op het vakgebied.

Over KMS Overheid:

KMS Overheid is een detacheringsbureau voor hoger opgeleid personeel specifiek
voor gemeenten. Niet alleen het detacheren van hoogopgeleid personeel is ons specialisme, maar ook interimmanagement en werving & selectie behoren tot onze activiteiten. Via onze eigen opleidingstrajecten kunnen we onze huidige en nieuwe medewerkers laten voldoen aan de steeds veranderende vraag vanuit de markt.
KMS Overheid zet zich in om op een praktische en resultaatgerichte wijze een positieve ontwikkeling tot stand te brengen bij zowel mensen als in processen.

Reageren?

Bent u geïnteresseerd in bovenstaande functie? Mail dan uw CV inclusief een referentie van een vergelijkbaar project naar vincent@kmsoverheid.nl ! Bellen kan natuurlijk ook: 06-13964502. 

Het CV bevat in ieder geval naam, contactgegevens, geboortedatum, genoten opleidingen incl. diploma wel of niet behaald (jaartal diploma), uiteraard uw relevante werkervaring, competenties, taalvaardigheden, overige vaardigheden.

De gemeente hecht er bijzonder veel belang aan dat de genoemde CV eisen puntsgewijs worden behandeld. Uw referenties en vermeldingen van eerder bij vergelijkbare organisaties genoten werkervaring dienen in een aparte bijlage te worden toegevoegd.

Wilt u op de hoogte blijven van nieuws uit de markt en/ of vacatures van KMS Overheid? U kunt ons ook volgen op LinkedIn en Twitter.

Tot snel!

Dit bericht werd geplaatst in Gemeenten, Vacatures en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s