Gezocht: servicemanager ICT

KMS Overheid zoekt met ingang van 1 december 2011 namens een gemeente in Friesland een Servicemanager ICT voor 20 uur per week gedurende 6 maanden.

Functie-inhoud:

Als servicemanager ICT bent u verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de ICT afdeling. Hieronder vallen coördinerende en sturende taken ten aanzien van de helpdesk, het technisch beheer en het technisch applicatiebeheer. Eerste aandachtsgebied is met name de gezamenlijke ICT organisatie verder in te richten, door werkoverleg, onderlinge werkafspraken en de (her)inrichting van de werkprocessen. U stelt beleid op ten aanzien van techniek en infrastructuur, waaronder standaarden. U toetst geplande vernieuwingen van de fysieke infrastructuur op kosten en baten. U beheert de budgetten.

U voert strategische en tactische taken uit ten aanzien van de automatisering. De servicemanager ICT is een be-langrijke schakel in de afstemming van de klantvragen richting techniek en infrastructuur. U bent hierin gesprekspartner voor 4 gemeenten en pro-actief adviseur bij de verbetering van de techniek en infrastructuur in de ICT dienstverlening. U adviseert en ondersteunt de informatiemanager bij het opstellen en onderhouden van de technische architectuur. U coördineert de ICT projecten.

Waar zijn wij naar op zoek?

U bent een stevige persoonlijkheid met oog voor mens en resultaat. Als inhoudelijk trekker van de ICT-organisatie beweegt u zich gemakkelijk in zowel interne als externe contacten. U bent bekend met de opvattingen vanuit servicemanagement. Op ICT gebied bent u zeer goed onderlegd. U bent toegankelijk en beschikt over goede communicatieve vaardigheden. U bent in staat het ICT-team om te vormen van 4 eenheden naar een gezamenlijke ICT-organisatie, waarbij de individuele medewerkers zoveel mogelijk op hun talenten worden ingezet.

CV eisen

– Minimaal HBO opleiding met diploma.
– Minimaal 2 jaar ervaring met leidinggeven aan ICT-ers.

CV wensen 
– Aantoonbare kennis op het gebied van ICT architectuur. 
– Ervaring in het leidinggeven in een veranderingsproces. 
– Aantoonbare ervaring met het werken met servicemanagement, BISL en ITIL.
– In de afgelopen vijf jaar minimaal 3 vergelijkbare opdrachten begeleid. 
– Ervaring met de ICT-ontwikkelingen binnen de gemeentelijke organisaties en bestuurlijke besluitvorming. 

Over KMS Overheid:

KMS Overheid is een detacheringsbureau voor hoger opgeleid personeel specifiek
voor gemeenten. Niet alleen het detacheren van hoogopgeleid personeel is ons specialisme, maar ook interimmanagement en werving & selectie behoren tot onze activiteiten. Via onze eigen opleidingstrajecten kunnen we onze huidige en nieuwe medewerkers laten voldoen aan de steeds veranderende vraag vanuit de markt.
KMS Overheid zet zich in om op een praktische en resultaatgerichte wijze een positieve ontwikkeling tot stand te brengen bij zowel mensen als in processen.

Reageren?

Bent u geïnteresseerd in bovenstaande functie? Mail dan uw CV inclusief een referentie van een vergelijkbaar project naar vincent@kmsoverheid.nl  ! Wilt u op de hoogte blijven van nieuws uit de markt en/ of vacatures van KMS Overheid? U kunt ons ook volgen op LinkedIn en Twitter.

Dit bericht werd geplaatst in Gemeenten, Vacatures en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s